Do Evropy na kole?

To se člověk nestačí divit, na co všechno je coby kandidát tázán. Jsem si vědoma toho, že jsem si právě proti sobě postavila mocnou cyklolobby, ale já jsem opravdu přesvědčena o tom, že cyklistika je sport a relaxační záležitost – alespoň ve městech. Pro celkové zlepšení životního prostředí  dostupnosti do zaměstnání udělá jen velmi, skutečně velmi málo. Dopravní dostupnost je potřeba dle mého názoru řešit především hromadnou dopravou a jejím zkvalitňováním.  A jako řidič musím říci navíc toto: kdykoliv vidím na silnici cyklistu, začnu se bát….. jak o sebe, tak  především o něj. Nehod  s cyklistou jsem viděla  řadu, některé byly fatální. Představa, že v Praze či Římě šlapeme do práce ….. mimochodem, čekám, kdy následně se uloží zaměstnavatelům za povinnost zabezpečit všem zaměstnancům, včetně kancelářských, přístup ke sprchám…. anebo budeme všichni celé dny smrdět?

Dotazník ECF – Evropské cyklistické federace

Cyklistika slavila v posledních 10ti letech opravdový návrat do evropských měst. Na 250 milionů Evropanů jezdí na kole – z toho 61 milionů každý den a dalších 86 milionů několikrát týdně. Chceme Vás požádat o zodpovězení 10 stručných otázek vztahujících se k cyklistice a její podpoře na evropské úrovni. Nabízíme Vám tak jedinečnou příležitost vytvořit si vztah k cyklistické komunitě. Zodpovězení dotazů Vám nezabere více než 5 -10 minut. Dotazování bude ukončeno 21.dubna 2014. Evropská cyklistická federace (ECF), zastoupená v ČR Nadací Partnerstv í, zveřejní konečné výsledky dotazování  před volbami do EP v týdnu mezi 5.- 9.květnem 2014. čímž chce zajistit maximální zviditelnění vůči Vašim voličům.

Děkujeme za Vaši účast!

Manfred Neun
President ECF

I Úvodní otáz 

  • A. Jak často jezdíte na kole?
  • aspoň 1x denně
  • několikrát týdně
  • několikrát měsíčně
  • nikdy
  • nevím
  • B. ECF si klade za cíl zdvojnásobení podílu cyklistiky na přepravních výkonech osob v Evropě na 15 % do roku 2020. Podporujete tuto snahu?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • C. 10 opatření k dosažení vytyčených cílů: politické dotazy
  • 1. EU by měla věnovat dostatečnou finanční podporu z dopravního rozpočtu I na projekty spojené s cyklistickou dopravou. Souhlasíte?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 2. EU by měla poskytnout dostatek nezbytných prostředků na centrální koordinaci sítě dálkových cyklotras EuroVelo (v ČR tuto síť tras koordinuje Nadace Partnerství a CDV), tak, aby tato síť mohla být dokončena do roku 2020. Souhlasíte?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 3. Podporujete myšlenku, aby motorová vozidla byla bezpečnější pro pěší a cyklisty?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 4. Podporujete doporučení EU národním státům, aby změnily finanční politiku pobídek tak, aby mohla být cyklistická doprava podporována jako jiné druhy dopravy především při dojíždění do práce?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 5. EU by měla zlepšit standarty pro kvalitu ovzduší tak, aby byly srovnatelné s přísnějšími opatřeními a požadavky WHO (Světová organizace zdraví). Souhlasíte?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 6. EU by měla doporučit členským státům, aby zohlednily výhody cyklistické dopravy ve zdravotní politice a zdravotní aspekty zohlednily při posuzování dopravních dopadů na společnost. Souhlasíte?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 7. EU by měla národním státům doporučit, aby cyklistická doprava byla součástí dopravní politiky. Souhlasíte?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 8. Podporujete povinný sběr dat o používání jízdních kol na národní a evropské úrovni?
  • Ano
  • Ne 
  • Nevím
  • 9. Podporujete myšlenku realizace Evropské strategie propagace cyklistické dopravy do 2019?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 10. EU by si měla stanovit ambiciózní cíl pro podíl cyklistiky na přepravních výkonech do budoucnosti, nejpozději do 2030. Souhlasíte?
  • Ano
  • Ne
  • Nevím
  • 11. Chtěl/a byste nám sdělit ještě něco důležitého? Budeme rádi pokud se s námi podělíte o vaše návrhy a připomínky:
  • Rozvíjet by se měla především hromadná doprava a měla by se neustále zkvalitňovat. Cyklistika má smysl pouze tam, kde pro ni jsou přírodní podmínky. Její zavádění za každou cenu (a to i na příklad v  Praze, která je rovněž kopcovitá) považuji za zvýšení nebezpečí zejména pro cyklisty. Ani masové zavedení cyklistiky by nevyřešilo otázku dopravy obyvatelstva.

 

Posted in Nezařazené
1 Comment » for Do Evropy na kole?
  1. petr napsal:

    dobrý den,paní doktorko – podle mne je bicykl nejen prostředek k relaxaci a sportu,ale i prostředek dopravní – stejně,jako automobil,motocykl……nevím,proč by si cyklisté neměli dělat stejné nároky na svůj způsob dopravy do zaměstnání stejně,jako motoristé……jak byste reagovala,kdyby se rozmohl trend dojíždění do zaměstnání třeba na koni ? kůň je přece také dopravní i relax. prostředek,ne ? já jezdím na kole již nějaký rok a mohu říct,že z chování velké části ,,motoristů“na silnicích někdy mrazí v zádech……… zdravím Vás P.J. P.S. – Vaše poznámka ohledně případných ,,povinných sprch“mne rozesmála,teď máme kolem pracovišť ,,povinná parkoviště“,což je finančně mnohem náročnější…..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Všechny příspěvky
Archiv