O JEDNOM E-MAILU…. na romské téma

 

Vážený pane XYZ,

děkuji Vám za zaslání nevyžádaného e-mailu s rozhovorem se senátorem Zemanem – pakliže je ovšem pravý….
Ostatně, je celkem lhostejné, zda onen rozhovor je pravý či není, protože je v něm obsaženo několik jednoznačných pravd.

Za sebe bych vyzdvihla jednu:
Osoby jako Uhl, Stehlíková, Kocáb, Šimáčková, Šimůnek a další, jak se ti všichni lidskoprávní zmocněnci jmenovali, jsou kvalifikovaní zločinci, kteří svou sáhibovskou nadřazeností, pracující údajně s „dobrými úmysly“ způsobili svým „pácháním dobra“ tolik škod, že si téměř nedovedu představit, že by se daly napravit – alespoň nikoliv v dohledné době….

O úmyslech těchto „zmocněnců“ nejlépe svědčí jedna věc: kdypak jste poté, co odešli z funkce, je slyšel skutečně hlasitě hovořit na téma lidská práva či dokonce Romové? NO, mám mírné nutkání se zastat pana Uhla, ale opravdu jen mírné. To, že jejich „aktivismus“ skončil v momentě, kdy opustili křeslo ministra či zmocněnce, je zcela signifikantní.

Paradoxní je, že tyto zásadní chyby v řešení romské otázky konaly jak levicové vlády, tak vlády pravicové, které „romské otázce“ zcela vyklidily pole levici či ji přenechaly lidskoprávní aktivistům, jejichž nekonečným vyžírkovským rezervoárem je – alespoň pro Romy opět zločinecká – organizace zvaná „Člověk v tísni“.

Coby kdysi místopředsedkyně Romské občanské iniciativy jsem vypracovala v roce 1991 program Romské občanské strany, který byl PRAVICOVÝ, a za kterým stálo tehdejších 60.000 členů ROI.

O tento program však neměly zájem české vládní strany, a to včetně ODS, které jsem v roce 1994 nabídla (k rukám předsedy jejich odborných komisí) p. Zielence vypracování realistického pravicového programu, ve kterém rozhodně žádné sociální dávky obsaženy nebyly…

Stejná historie se opakovala v roce 2009, kdy jsem nabídla tehdejšímu zakladateli nové politické strany, panu Kalouskovi, vypracování PRAVICOVÉHO programu na řešení romské otázky. V krátkosti jsem tento materiál vtělila do návrhu volebního programu TOP09. Po komunikaci s panem Kalouskem, kdy jsem se – jak už dneska vím zcela naivně – domnívala, že by nově vznikající pravostředová strana mohla mít zájem o KONCEPČNÍ řešení dané věci – a do této strany jsem vstoupila, abych mohla být nápomocna – opět není o realistické řešení zájem. Místo řešení se v případě lidových bouří vyšlou na místo policejní těžkooděnci a zruší se Muzeum romské kultury…

Vím, že Romové nejsou bez viny na své situaci, ale řekněte mi upřímně: když dostanete devětkrát po ústech – vstanete i po desáté??

Předpokladem řešení je dobrá analýza problému. Tu ovšem zde nikdo neudělal. Ano, byla vypracována řada studií od zaručených „odborníků“ typu pana Gabala, který, pokud mi je známo, tyto různé „analýzy“ předkládá již nejméně od roku 1993 s tím, že vždy dopočítá, kolik dalších desítek romských ghett od minulého „sčítání“ zase vzniklo… To jsou mi výsledky!

Sama jsem se o analýzu pokusila ve své knize „Romská otázka – psychologické důvody sociálního vyloučení Romů“. Protože jde zcela proti tomu, co zde bylo posledních minimálně 20 let provozováno, ani jsem nezkoušela ji vydat s podporou nějakých grantů, což bych ostatně pokládala za nedůstojné.
Pozoruhodné je, že z vládních ani státních kruhů o ni nemá nikdo zájem – nikdo žádné řešení totiž zjevně nepotřebuje… Stejně tak samozřejmě se neberou v potaz zásadní díla nezpochybnitelných odborníků, která je možno při řešení problému aplikovat, a to zejména knížka Charlese Murraye „Loosing ground“ – přeloženo jako „Příliš mnoho dobra“, kterou jsem po osobních setkáních s autorem, významných sociologem, přivlekla v roce 1992 z Washingtou a přiměla jsem nakladatelství SLON k jejímu překladu a vydání: zcela bez odezvy. Stejně tak se zcela míjí jakoukoliv pozorností dílo vynikajícího amerického ekonoma Williama Easterlyho „Břímě bílého muže“, které je na romskou otázku přímo aplikovatelné.

Ano, Romové svým dílem přispěli k mnohému zlému a nesprávnému, ale prosím, vezměte na vědomí, že žádná vláda, žádný ministr, žádný lidskoprávní zmocněnec neměl skutečně zájem na řešení romského problému, a že marasus, v jakém se nyní romská komunita nachází, není jen dílem jí samotné, ale je výsledkem více než dvacetileté svou nekoncepčností přímo koncepční práce všech vlád všech politických orientací (včetně ODS pana senátora Zemana).

Vřele doufám, že se za to, co všechny tyto vlády rukou společnou a nerozbornou provedli jak Čechům, tak Romům, se všichni jednou budou smažit v pekle.
Pakliže budu mít tu možnost, přijdu osobně přiložit.

s pozdravem, Klára Samková
——————————————-

PŮVODNÍ E-MAIL
od:xyz@seznam.cz
komu: asi 50 příjemců včetně klara.samkova@lawyers.cz
13. 5. 2013
Senátor Zeman v interwiew otevřeně o cikánech. Naprosto a bez výhrad souhlasím. Až jakákoliv strana bude mít toto ve svém volebním programu, bude mít zaručeně podporu občanů. Senátor Jaroslav Zeman je i starostou Albrechtic v Jizerských Horách a provozuje nejstarší českou továrnu na výrobu dřevěných hraček v přilehlém Jiřetíně, bývalou TOFU, dnes DETOA.

„Vy se nebojíte otevřeně se vyjadřovat k romské otázce. Když položím otázku velmi jednoduše: Co si myslíte o Romech? „Cikáni už druhou generaci nedělají. Já na rozdíl od těch všech Kocábů a spol., kteří se proklamacemi o právech cikánů od revoluce dobře živili, jsem za těch dvacet let, co mám fabriku, zaměstnal ročně tak šest cikánů, čili dohromady cca 120. Jejich pracovní výkony byly vždy katastrofální, trvale pracovat byli schopni
dva, tři, čtyři. Zbytek po několika dnech či týdnech skončil. Bylo tam vysoké procento těch, kteří u nás něco provedli a dostali následně podmíněné tresty. Tedy, že něco ukradli a podobně. Všichni ti lidskoprávní zmocněnci pro romskou otázku“, co se na cikánech po léta bezostyšně přiživují, jsou mi k smíchu. Myslím si, že stát, který dává cikánům peníze, by po nich měl chtít bez pardonu a v první řadě práci. Ať dělají veřejnou službu, ať uklízí veřejné prostory. Z mého pohledu má každý právo být líný – pak může ležet v příkopě, na to má také svaté právo! Ale vy ani já nemáme povinnost někoho takového živit. Když je někdo nemocný, slabý, má problém, tak pomozme – to je naše morální povinnost. Ale když je někdo líný, má na to svaté právo – ale nesmí se pak divit, že nedostane peníze. A co si myslíte o těch nevládních organizacích, které mají pomáhat řešit romskou problematiku? Když tu bude nevládní organizace provozovaná ze soukromých peněz, tak ať jich je tu třeba 300. Ale žádné peníze ze státního rozpočtu bych jim nedával. Tyto organizace jsou plné lidí, kteří se tzv. začleňováním cikánů do majoritní společnosti dlouhodobě a bez jakýchkoliv viditelných či měřitelných výsledků velmi dobře živí. Další nemravností jsou dávky, vyplácené cikánům jako příspěvek na bydlení, kdy jim ze státních peněz dáváme na nájem. Proč? Já to vidím sám u sebe v podniku. Některé mé zaměstnankyně jsou např. rozvedené, jsou samoživitelky, je jim třicet a jsou rády, když u nás na severu mají 12 tisíc hrubého čili 10 tisíc čistého. A pokud jim exmanžel dlouhodobě nezaplatí výživné, tak kde pak jsou? Na státní podporu
samozřejmě nemají nárok, zatímco cikáni dostávají v naší oblasti osmi- devítitisícové dávky jako příspěvek na nájem. To je prostě úplně zvrácený svět: Ten, kdo zcela programově nepracuje, se má lépe než ten, kdo poctivě pracuje. S tím mám obrovský problém. Ty naše ženské jsou na trhu práce strašně zranitelné, hlavně v těch chudších oblastech. My máme v podniku plný sešit jmen těch, které dlouhodobě čekají na jakoukoliv práci. Je tam osmdesát procent dobrých , pracovitých ženských, ale nemají šanci. Přitom v případě cikánů jsem viděl zpracovaný modelový příklad, kde mohou dosáhnout při čtyřech dětech – nevyučený, nevyučená, nikdy ještě nepracující – až na 37 tisíc, to je 50 tisíc hrubého. Srovnejte si , kolik si vydělají naši lidé ve fabrikách ? Ať povinně vykonávají veřejnou službu ! Alespoň si vypěstují pracovní návyky. Obecně by měla platit zásada , že dávky musí být tak nízké, aby je to nutilo pracovat . A pokud pracovat nechtějí , tak ať si leží v příkopu . S tím nemám problém. A myslím si, že 95 procent obyvatel naší země s tím problém také mít nebude .

 

Posted in Nezařazené
1 Comment » for O JEDNOM E-MAILU…. na romské téma
  1. mikonako napsal:

    100% podepisuji a souhlasím s názory pana Zemana -mluví mi nejen z duše ale i ze zkušenosti s cikánským etnikem – a fšichni kocábové,ryšaví,uhlové,šimáčkové aspol se stávají nodobými Jidáši ,stejně tak jako byl Čurda za okupace Němci,Bilak,Kolder,Kapek za okupace Sovětskou armádou – a historie a novodobé dějiny toho budou důkazem….. cikáni zůstávají asociální byť by se honosili jakýmkoliv titulem po absolutoriu jakékoliv soukromé školy a to se týká i cikánky Darji Veselé !

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Všechny příspěvky
Archiv